Bestellen in Winkelen en bestellen in Selecteer winkel

Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt op: 26 april 2025

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van en overeenkomsten met Broodboetiek Verlooy met betrekking tot de online verkoop van producten via broodboetiek.be.

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

De webshop broodboetiek.be, handelend onder de commerciële naam Broodboetiek Verlooy (hierna ook "de Webshop" of "de Bakkerij"), wordt gebruikt voor bestellingen die kunnen worden afgehaald bij twee verschillende locaties, elk uitgebaat door een afzonderlijke juridische entiteit.

Uw contractspartij is de juridische entiteit die de door u gekozen afhaallocatie uitbaat. De gegevens van deze entiteiten zijn:

Voor afhaling te Oevel:

  • Naam onderneming: Verlooy Broodboetiek BV
  • Maatschappelijke zetel: Mechelsestraat 22, 2260 Oevel
  • Adres afhaalpunt: Mechelsestraat 22, 2260 Oevel
  • Telefoonnummer: 0479 69 07 58
  • E-mailadres: oevel@broodboetiek.be
  • BTW-identificatienummer: BE0839414343

Voor afhaling te Antwerpen:

  • Naam onderneming: Konditori BV
  • Maatschappelijke zetel: Mechelsestraat 22, 2260 Oevel
  • Adres afhaalpunt: Schermersstraat 8, 2000 Antwerpen
  • Telefoonnummer: 03 344 82 93
  • E-mailadres: antwerpen@broodboetiek.be
  • BTW-identificatienummer: BE0534800590

In deze voorwaarden verwijst "de Bakkerij" naar de specifieke juridische entiteit (zoals hierboven geïdentificeerd) die verantwoordelijk is voor de door de Klant gekozen afhaallocatie en dus de contractspartij is voor de betreffende bestelling.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod via de Webshop en op elke via de Webshop tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de Klant en de Bakkerij (zijnde de juridische entiteit die de door de Klant gekozen afhaallocatie uitbaat).
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Klant beschikbaar gesteld via de website. De Klant dient deze voorwaarden te aanvaarden om een bestelling te kunnen plaatsen.
  3. Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is dit tweede lid van overeenkomstige toepassing en kan de Klant zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Het aanbod bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken.
  2. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kleine afwijkingen in kleur, vorm of afwerking zijn mogelijk aangezien de ambachtelijke aard, en vormen geen grond voor ontbinding of schadevergoeding.
  3. Alle prijzen op de website zijn uitgedrukt in EURO, inclusief BTW en eventuele andere verplichte belastingen of taksen.
  4. Het aanbod geldt zolang het op de webshop vermeld staat en onder voorbehoud van beschikbaarheid. Eventuele specifieke geldigheidsduur van een aanbod (bv. promoties) wordt duidelijk vermeld.
  5. Informatie over allergenen is te vinden op de productpagina's of kan opgevraagd worden bij de Bakkerij. De Klant is zelf verantwoordelijk om deze informatie te consulteren alvorens een bestelling te plaatsen, zeker in geval van allergieën of intoleranties.
  6. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod, zoals een duidelijk onrealistische prijs, binden de Bakkerij niet.

Artikel 4 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden (m.n. het doorlopen van de bestelprocedure en de betaling).
  2. De Bakkerij bevestigt onverwijld langs elektronische weg (e-mail) de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Bakkerij is bevestigd, kan de Klant de overeenkomst ontbinden (tenzij Artikel 5 van toepassing is).
  3. De Bakkerij behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren of aan bijzondere voorwaarden te onderwerpen, bijvoorbeeld bij problemen met de betaling, vermoeden van fraude, onvolledige of incorrecte gegevens van de Klant, of ongebruikelijk grote bestellingen.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

  1. Uitsluiting voor bederfelijke waren: Conform artikel VI.53, 4° van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de Klant niet over een herroepingsrecht voor de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid. Dit geldt voor het overgrote deel van het assortiment van de Bakkerij, zoals vers brood, patisserie, taarten, en andere verse voedingswaren. Bestellingen van deze producten zijn definitief na bevestiging en kunnen niet geretourneerd worden op basis van het herroepingsrecht.
  2. Herroepingsrecht voor niet-bederfelijke waren: Voor producten die niet snel bederven en geen beperkte houdbaarheid hebben (bv. een draagtas), beschikt de Klant over een termijn van 14 kalenderdagen om de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag van afhaling van het product.
  3. Om het herroepingsrecht voor niet-bederfelijke waren uit te oefenen, moet de Klant de Bakkerij via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen, bijvoorbeeld via het modelformulier voor herroeping (beschikbaar via de FOD Economie).
  4. De Klant dient het niet-bederfelijke product onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan de Bakkerij heeft meegedeeld, ongebruikt, onbeschadigd en in originele staat terug te brengen naar de fysieke winkel van de Bakkerij op het adres vermeld in Artikel 1.
  5. De Bakkerij zal de van de Klant ontvangen betalingen met betrekking tot het geretourneerde niet-bederfelijke product terugbetalen binnen 14 kalenderdagen nadat zij het product fysiek heeft terugontvangen of de Klant heeft aangetoond dat hij het product heeft teruggebracht, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Artikel 6 – De prijs

  1. De prijzen vermeld op de webshop op het moment van de bestelling zijn van toepassing, behoudens kennelijke fouten.
  2. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 7 – Betaling

  1. Betaling gebeurt online op het moment van de bestelling via de aangeboden betaalmethoden (bv. Bancontact, Kredietkaart).
  2. De Bakkerij treft redelijke maatregelen om de veiligheid van online transacties te waarborgen, maar kan geen absolute garantie bieden. De Bakkerij maakt gebruik van systemen van externe betalingsproviders.
  3. De Klant is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Bakkerij te melden.

Artikel 8 – Afhalen van de bestelling

  1. Alle bestellingen via de webshop zijn uitsluitend voor afhaling op het adres van de door de Klant gekozen afhaallocatie, zoals vermeld tijdens het bestelproces en geassocieerd met één van de in Artikel 1 genoemde ondernemingen. Er vindt geen verzending of levering plaats.
  2. Tijdens het bestelproces kiest de Klant een beschikbaar tijdsslot voor afhaling. De Bakkerij streeft ernaar de bestelling klaar te hebben tegen het begin van dit tijdsslot.
  3. De Klant is verantwoordelijk voor het afhalen van de bestelling binnen het gekozen tijdsslot of alleszins tijdens de openingsuren van de Bakkerij op de overeengekomen afhaaldag.
  4. Gevolgen van niet-afhaling: Indien de Klant de bestelde bederfelijke waren niet afhaalt op de overeengekomen dag bij de gekozen afhaallocatie binnen de openingstijden van de Bakkerij, vervalt het recht op de bestelling aan het einde van die dag. Gezien de bederfelijke aard van deze producten, is er in dat geval geen recht op terugbetaling. De Bakkerij kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de kwaliteitsvermindering of het bederf van niet-afgehaalde verse producten. Voor niet-bederfelijke waren die niet worden afgehaald, zal de Bakkerij contact opnemen met de Klant om een nieuwe afhaalafspraak te maken; eventuele bijkomende kosten kunnen worden aangerekend.
  5. Bij afhaling dient de Klant zijn naam en/of ordernummer te vermelden. De Bakkerij behoudt zich het recht voor om bij twijfel of ter controle te vragen naar de orderbevestiging of een identiteitsbewijs.
  6. Het risico van verlies of beschadiging van de producten gaat over op de Klant vanaf het moment van afhaling.

Artikel 9 – Conformiteit en garantie

  1. De Bakkerij staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen.
  2. Gezien de aard van de producten (verse voedingswaren), beperkt de garantie zich hoofdzakelijk tot de versheid en conformiteit op het moment van afhaling. Klachten over de kwaliteit of versheid dienen bij voorkeur onmiddellijk bij afhaling of zeer kort daarna gemeld te worden.

Artikel 10 – Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Bakkerij.
  2. Klachten kunnen worden ingediend via de contactgegevens (e-mail, telefoon) vermeld in Artikel 1 voor de desbetreffende locatie, of persoonlijk bij die locatie.
  3. De Bakkerij (de betrokken entiteit) streeft ernaar om ingediende klachten zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, te beantwoorden. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Bakkerij binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 11 – Geschillen en toepasselijk recht

  1. Op overeenkomsten tussen de Klant en de specifieke Bakkerij (de contracterende partij zoals bepaald in Artikel 1) waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de Klant en de Bakkerij (de contracterende partij) over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze Bakkerij te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde Belgische rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de Bakkerij gevestigd is, onverminderd het recht van de consument om het geschil voor te leggen aan de rechter van zijn woonplaats.
  3. De Klant wordt tevens gewezen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen via het ODR-platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie. Dit platform is te vinden via http://ec.europa.eu/odr.

Artikel 12 – Wijziging van de voorwaarden

  1. De Bakkerij behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen.
  2. Op lopende overeenkomsten blijven steeds de voorwaarden gelden die van toepassing waren op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst.

Toon producten van...

Afhalen

Bestellen voor...

do 19/1
vr 20/1
za 21/1
zo 22/1
di 24/1
wo 25/1
do 26/1
vr 27/1
za 28/1
zo 29/1
di 31/1
wo 1/2
do 2/2
vr 3/2
za 4/2
zo 5/2
di 7/2
wo 8/2
do 9/2
vr 10/2
za 11/2
zo 12/2
di 14/2
wo 15/2
do 16/2
vr 17/2
za 18/2